Ska nog göra Kladdkaka nu när jag är ledig.. ♥

Hej hej!! Nu tror jag att jag ska börja göra kladdkaka efter att alla vaknat och sånt.. hihi  Jag måste nog äta frukost också innan.. Igår när jag kom hem, var jag väldigt illamående.. dessutom fick vi ju fika av Jonas, men jag kunde inte äta den så pappa fick den..  Jag ville ha den, men kunde inte äta den.. Undra om min festis ens är kvar, eller om han drack upp den utan å fråga mig först?? Nåja, direkt jag kom hem, la jag mig i sängen och somnade, men jag hann i alla fall ta på mig pyamasen. Jag hade sån huvudvärk, jag orkade inte va vaken.. :p Så jag somnade då där vid 8, och sen vaknade jag igen typ.. kl. 5?? Undra varför jag var tvungen att vakna då..  Men ni kan få kladdkakereceptet, det sägs att den ska vara extra kladdig och go'!!

Kladdkaka 

Ingredienser: 

2 ägg 

2.5 dl socker

4 msk kakao 

2 tsk vaniljsocker

100 g smör 

1 dl mjöl

1/2 tsk salt 

Steg för steg

- Sätt ugnen på 175 grader 

- Smält smöret i en kastrull 

- Vispa ägg och socker tills det blir poröst 

- Blanda samman med resten av ingredienserna, OBS! Blanda försiktigt, annars blir smeten luftig och kladdkakan torr. 

- Häll ner smeten i en brödad form. 

- Grädda i 15-20 minuter beroende på hur kladdig kladdkaka du vill ha. 

- Låt svalna, servera med grädde eller glass. 

Sådärja, det där var receptet. Om du vill pröva, så säger jag lycka till!!  

Senare idag ska jag nog ge er en bild på min kladdkaka, så får ni se hur den blev, om jag gör den :I Okej, nu ska jag surfa runt lite, kanske spela nånting? Är ändå uttråkad idag, så vi får väl se vad som händer. Hej hej!! //Linda
  



Kommentarer
Postat av: Linda

Kom ihåg att inte kladda på receptboken, som jag (Klumpeduns och bloggägaren) gjorde.. Kladda inte över hela diskhon heller!! :) Lycka till...

2012-06-05 @ 12:35:03
URL: http://malmbergsflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här<3:

Ditt namn, tack <3
Kom ihåg mig <3?

E-postadress: (publiceras ej) <3

URL/Bloggadress: <3

Vad har du på hjärtat? <3

Trackback
RSS 2.0